poniedziałek, 03 październik 2022 10:06

Czym jest programmatyczna platforma reklamowa?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pixabay pixabay

Obecnie większość mediów cyfrowych jest zautomatyzowana. Mając to na uwadze, stosowanie zautomatyzowanych platform reklamowych ma sens. Takie platformy zmniejszają wysiłek włożony przez ludzi poprzez automatyzację rutynowych zadań.

Zasadniczo platformy programistyczne są bardzo korzystne, ponieważ pomagają użytkownikom zaoszczędzić czas. Za pomocą algorytmów usuwany jest ruch nie pochodzący od ludzi, dzięki czemu budżet marketingowy można skierować do rzeczywistych klientów.

 

Definiowanie zautomatyzowanej platformy reklamowej

Platforma ta, jak sama nazwa wskazuje, jest częścią zautomatyzowanego ekosystemu używanego w marketingu cyfrowym. Każda część jest odpowiedzialna za zastrzeżony etap procesu. Mówiąc najprościej, różne części współpracują w celach analitycznych, operacyjnych i marketingowych. Platformy są tak skonfigurowane, aby działały równolegle, w oparciu o zautomatyzowany punkt reklamowy, w celu dotarcia do użytkowników z grupy docelowej w odpowiednim czasie.

 

Rodzaje

Aby właściwie zrozumieć zautomatyzowane platformy reklamowe i używać ich do marketingu wideo w mediach społecznościowych lub innych rodzajów marketingu, musisz zrozumieć różne typy, które istnieją.

 

- Platformy po stronie dostawców (SSP)

Wydawca przesyła stronę internetową do SSP jako źródło reklamy. Następnie wszystko jest ustalane na Ad Exchange. Właściciel strony używa kodu pikselowego, który jest zaimplementowany wewnątrz strony internetowej w celu obserwacji zachowania odwiedzającego. Następnie otrzymane informacje są wysyłane do dostawcy danych w celu wykonania dodatkowych działań analitycznych.

 

Wydawcy wewnątrz SSP mogą:

 Filtruj reklamy
Ustaw niskie stawki za przestrzenie reklamowe

SSP dla wydawców sprzedaje przestrzeń reklamową po wyższej możliwej cenie. Dane są zbierane z sieci, a zysk jest zwiększany dzięki automatycznej sprzedaży zasobów reklamowych.

 

- Platformy strony popytu (DSP)

Gdy wydawcy komunikują się za pośrednictwem platform SSP, reklamodawcy składają ofertę do DSP za pośrednictwem określonej zautomatyzowanej platformy reklamowej. DSP przechowuje profil użytkowników i dane pochodzące od innych dostawców. Na podstawie informacji i stawek zadeklarowanych przez reklamodawców, jeśli użytkownik odwiedzi stronę, DSP dokona wyboru.

 

Obejmuje to kilka ważnych punktów:

 Treść reklamy
Oferta potrzebna wygrywającemu użytkownikowi z najwyższą ofertą
Koszt dla reklamodawcy

 

Wydawcy dodają piksel, aby za każdym razem, gdy użytkownik odwiedził stronę, dostawcy zbierali o nim dane. Celem jest budowanie segmentów odbiorców. Segmenty są następnie dzielone na konkretne dane demograficzne, zamiary zakupowe, aktualne zainteresowania, a następnie przesyłane do DSP. Jednocześnie platforma DSP przygotowuje reklamodawców, którzy czekają na wyświetlenie reklam użytkownikom. Reklamodawca składa ofertę na użytkownika.

 DSP wraz z giełdami reklam uruchamia wbudowaną maszynę decyzyjną z profilami użytkowników i reklamami, aby wybrać najlepszą możliwą parę. Po podjęciu decyzji SSP dowiaduje się o tym. Następnie wysyła kod do wydawcy, który jest umieszczany na stronie internetowej. Rezultatem jest zawsze wyświetlanie użytkownikom najbardziej odpowiednich z dostępnych reklam, które są najbardziej odpowiednie.

 

- Platformy zarządzania danymi (DMP)

To jest zautomatyzowana platforma reklamowa, która jest niezależna. Dane są analizowane, aktywowane, zarządzane i gromadzone. Dane są przechowywane od pierwszej, drugiej i trzeciej strony. Następnie DMP oferują źródło profili użytkowników 360 stopni, z których mogą korzystać marketerzy.

 

Oprócz podstawowych funkcji DMP, mamy OnAudience DMP, który oferuje dodatkowe źródło wypełnione głębokim wglądem w cechy charakterystyczne dla klientów. Dostępne raporty odbiorców są dostępne natychmiast i zawierają więcej danych, które można wykorzystać.

 

- Ad Exchange

Giełda reklam jest praktycznie platformą, na której spotykają się SSP i DSP w celu sprzedaży reklam, a następnie ich zakupu. Różne systemy oferują funkcje DMP, SSP i DSP w ramach jednej wymiany reklam. Są to praktycznie rozwiązania hybrydowe, które sprawdzają się zarówno jako platformy reklamowe, jak i platformy wydawców. Nie można jednak ustawić zaawansowanych konfiguracji.

 

Wnioski

We współczesnym marketingu cyfrowym skuteczność rozwiązań ręcznych jest bardzo niska, dlatego stosowanie technologii automatycznej jest obowiązkowe. Zautomatyzowane platformy reklamowe ułatwiają marketerom tworzenie zaawansowanych konfiguracji kampanii. Jednocześnie wyniki są znacznie łatwiejsze do przewidzenia, aby marketerzy mogli uzyskać jak najlepsze wyniki dla klientów. Nie oznacza to jednak, że rozwiązanie jest idealne. Platformy reklamowe muszą być starannie dobrane, inaczej wyniki nie będą tak dobre, jak mogłyby być.

Więcej w tej kategorii: « Niskopodwozie- giełda transportowa
  • Pomoc drogowa w obliczu awarii
    Pomoc drogowa w obliczu awarii

    Pomoc drogowa to forma ochrony, która pomoże Ci, gdy potrzebujesz pomocy.

    Written on poniedziałek, 14 listopad 2022 12:16
  • Chcesz zostać zauważonym?
    Chcesz zostać zauważonym?

    Bilbordy, podświetlane banery, czy kasetony reklamowe znacznych rozmiarów to standard w branży sprzedaży. Niemniej jednak, bilbord bilbordowi nierówny. Liczy się nie tylko projekt reklamy: atrakcyjny, kontrowersyjny, wzbudzający emocje.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:32
  • Nowoczesne rozwiązania w biznesie
    Nowoczesne rozwiązania w biznesie

    Powszechna informatyzacja i komputeryzacja ogarnęła wszystkie dziedziny życia. Wykorzystując komputery szukamy pracy, mieszkania i kredytu, robimy zakupy, umawiamy się na wizytę do lekarza oraz wysyłamy pisma do urzędów. Technologie coraz śmielej wkraczają też w przestrzeń zawodową firm, instytucji i stowarzyszeń.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:29
  • Zarządzanie firmą jeszcze nigdy nie było tak łatwe
    Zarządzanie firmą jeszcze nigdy nie było tak łatwe

    Prowadzenie firmy wymaga teoretycznego przygotowania i wielu lat praktyk. Jest to zajęcie skomplikowane i odpowiedzialne, dlatego nie powinno opierać się na zawodnej intuicji. Szybko zmieniające się warunki mogą wymagać podejmowania szybkich lecz jednocześnie przemyślanych i świadomych decyzji.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:27
  • Ubezpieczenia majątkowe
    Ubezpieczenia majątkowe

    Zabezpieczyć możemy niemal wszystko- zaczynając od mieszkania, domu, pojazdów, poprzez wyposażenie domu, magazyny, statki, a kończąc na odpowiedzialności oraz życiu i zdrowiu ludzkim. Taki ogrom ubezpieczeń zmusza do dokonania ich podziału na dwa rodzaje: majątkowe oraz osobowe. Taki podział wydaje się być jak najbardziej słuszny i użyteczny.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:25