poniedziałek, 03 październik 2022 10:06

Czym jest programmatyczna platforma reklamowa?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pixabay pixabay

Obecnie większość mediów cyfrowych jest zautomatyzowana. Mając to na uwadze, stosowanie zautomatyzowanych platform reklamowych ma sens. Takie platformy zmniejszają wysiłek włożony przez ludzi poprzez automatyzację rutynowych zadań.

Zasadniczo platformy programistyczne są bardzo korzystne, ponieważ pomagają użytkownikom zaoszczędzić czas. Za pomocą algorytmów usuwany jest ruch nie pochodzący od ludzi, dzięki czemu budżet marketingowy można skierować do rzeczywistych klientów.

 

Definiowanie zautomatyzowanej platformy reklamowej

Platforma ta, jak sama nazwa wskazuje, jest częścią zautomatyzowanego ekosystemu używanego w marketingu cyfrowym. Każda część jest odpowiedzialna za zastrzeżony etap procesu. Mówiąc najprościej, różne części współpracują w celach analitycznych, operacyjnych i marketingowych. Platformy są tak skonfigurowane, aby działały równolegle, w oparciu o zautomatyzowany punkt reklamowy, w celu dotarcia do użytkowników z grupy docelowej w odpowiednim czasie.

 

Rodzaje

Aby właściwie zrozumieć zautomatyzowane platformy reklamowe i używać ich do marketingu wideo w mediach społecznościowych lub innych rodzajów marketingu, musisz zrozumieć różne typy, które istnieją.

 

- Platformy po stronie dostawców (SSP)

Wydawca przesyła stronę internetową do SSP jako źródło reklamy. Następnie wszystko jest ustalane na Ad Exchange. Właściciel strony używa kodu pikselowego, który jest zaimplementowany wewnątrz strony internetowej w celu obserwacji zachowania odwiedzającego. Następnie otrzymane informacje są wysyłane do dostawcy danych w celu wykonania dodatkowych działań analitycznych.

 

Wydawcy wewnątrz SSP mogą:

 Filtruj reklamy
Ustaw niskie stawki za przestrzenie reklamowe

SSP dla wydawców sprzedaje przestrzeń reklamową po wyższej możliwej cenie. Dane są zbierane z sieci, a zysk jest zwiększany dzięki automatycznej sprzedaży zasobów reklamowych.

 

- Platformy strony popytu (DSP)

Gdy wydawcy komunikują się za pośrednictwem platform SSP, reklamodawcy składają ofertę do DSP za pośrednictwem określonej zautomatyzowanej platformy reklamowej. DSP przechowuje profil użytkowników i dane pochodzące od innych dostawców. Na podstawie informacji i stawek zadeklarowanych przez reklamodawców, jeśli użytkownik odwiedzi stronę, DSP dokona wyboru.

 

Obejmuje to kilka ważnych punktów:

 Treść reklamy
Oferta potrzebna wygrywającemu użytkownikowi z najwyższą ofertą
Koszt dla reklamodawcy

 

Wydawcy dodają piksel, aby za każdym razem, gdy użytkownik odwiedził stronę, dostawcy zbierali o nim dane. Celem jest budowanie segmentów odbiorców. Segmenty są następnie dzielone na konkretne dane demograficzne, zamiary zakupowe, aktualne zainteresowania, a następnie przesyłane do DSP. Jednocześnie platforma DSP przygotowuje reklamodawców, którzy czekają na wyświetlenie reklam użytkownikom. Reklamodawca składa ofertę na użytkownika.

 DSP wraz z giełdami reklam uruchamia wbudowaną maszynę decyzyjną z profilami użytkowników i reklamami, aby wybrać najlepszą możliwą parę. Po podjęciu decyzji SSP dowiaduje się o tym. Następnie wysyła kod do wydawcy, który jest umieszczany na stronie internetowej. Rezultatem jest zawsze wyświetlanie użytkownikom najbardziej odpowiednich z dostępnych reklam, które są najbardziej odpowiednie.

 

- Platformy zarządzania danymi (DMP)

To jest zautomatyzowana platforma reklamowa, która jest niezależna. Dane są analizowane, aktywowane, zarządzane i gromadzone. Dane są przechowywane od pierwszej, drugiej i trzeciej strony. Następnie DMP oferują źródło profili użytkowników 360 stopni, z których mogą korzystać marketerzy.

 

Oprócz podstawowych funkcji DMP, mamy OnAudience DMP, który oferuje dodatkowe źródło wypełnione głębokim wglądem w cechy charakterystyczne dla klientów. Dostępne raporty odbiorców są dostępne natychmiast i zawierają więcej danych, które można wykorzystać.

 

- Ad Exchange

Giełda reklam jest praktycznie platformą, na której spotykają się SSP i DSP w celu sprzedaży reklam, a następnie ich zakupu. Różne systemy oferują funkcje DMP, SSP i DSP w ramach jednej wymiany reklam. Są to praktycznie rozwiązania hybrydowe, które sprawdzają się zarówno jako platformy reklamowe, jak i platformy wydawców. Nie można jednak ustawić zaawansowanych konfiguracji.

 

Wnioski

We współczesnym marketingu cyfrowym skuteczność rozwiązań ręcznych jest bardzo niska, dlatego stosowanie technologii automatycznej jest obowiązkowe. Zautomatyzowane platformy reklamowe ułatwiają marketerom tworzenie zaawansowanych konfiguracji kampanii. Jednocześnie wyniki są znacznie łatwiejsze do przewidzenia, aby marketerzy mogli uzyskać jak najlepsze wyniki dla klientów. Nie oznacza to jednak, że rozwiązanie jest idealne. Platformy reklamowe muszą być starannie dobrane, inaczej wyniki nie będą tak dobre, jak mogłyby być.

Więcej w tej kategorii: « Niskopodwozie- giełda transportowa
  • Ślub w Boże Ciało- połączenie tradycji i duchowej więzi
    Ślub w Boże Ciało- połączenie tradycji i duchowej więzi

    Jeśli zastanawiasz się nad organizacja swojego wesela w święto Bożego Ciała,warto rozważyć kilka ważnych kwestii. Boże Ciało to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu liturgicznym, szczególnie celebrowane przez katolików. Łączy w sobie nie tylko wyjątkową duchowa atmosferę, ale także bogatą tradycję.

    Dlaczego warto rozważyć wybór tego dnia na najważniejszą chwilę w życiu? Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć organizację ślubu w Boże Ciało.

    Written on środa, 20 wrzesień 2023 16:07
  • Materac dla Dwojga 180x200 - komfortowy Sen i Przestrzeń, na Którą Zasługujecie
    Materac dla Dwojga 180x200 - komfortowy Sen i Przestrzeń, na Którą Zasługujecie

    Sen jest nieodłącznym elementem naszego życia, a jakość naszego snu wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Dla par wspólny sen to nie tylko okazja do spędzania czasu razem, ale także szansa na budowanie więzi. Wybierając materac dla dwojga o wymiarach 180x200, inwestujemy w komfortowy sen, który przekłada się na jakość naszego życia. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego taki materac jest kluczowy dla zapewnienia sobie dużego i komfortowego snu.

    Written on wtorek, 12 wrzesień 2023 14:47
  • Adwokat w Szczecinie - jak funkcjonuje kancelaria adwokacka?
    Adwokat w Szczecinie - jak funkcjonuje kancelaria adwokacka?

    Rozważasz rozwód, starasz się o pełnię władzy rodzicielskiej, lub chcesz uzyskać alimenty od byłego partnera? Dowiedz się, kiedy adwokat może zapewnić wsparcie prawne. Czy interesuje cię odszkodowanie za poniesioną szkodę, zadośćuczynienie, alimenty, czy też podział majątku? Bez względu na Twoją sytuację, istnieje miejsce, w którym możesz skorzystać z pomocy prawnika.

    Written on piątek, 08 wrzesień 2023 10:45
  • Wybór ubezpieczenia dla wspólnoty mieszkaniowej - na co zwrócić szczególną uwagę?
    Wybór ubezpieczenia dla wspólnoty mieszkaniowej - na co zwrócić szczególną uwagę?

    Wspólnoty mieszkaniowe są jak małe społeczności, które muszą dbać o swoje interesy i bezpieczeństwo. Jednym z kluczowych aspektów jest odpowiednie ubezpieczenie, które chroni wspólnotę i jej mieszkańców przed nieprzewidywalnymi wydarzeniami. W tym artykule omówimy, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczenia dla wspólnoty mieszkaniowej, abyście mogli cieszyć się spokojnym życiem bez zbędnych stresów.

    Written on środa, 06 wrzesień 2023 14:18
  • Techniki i metody zagęszczania gruntu - klucz do trwałości konstrukcji
    Techniki i metody zagęszczania gruntu - klucz do trwałości konstrukcji

    Każdy projekt budowlany zaczyna się od solidnych fundamentów. Jednym z najważniejszych elementów zapewniających trwałość konstrukcji jest właściwie zagęszczony grunt. Ale jakie techniki i metody są wykorzystywane w tym procesie? Przyjrzyjmy się bliżej.

    Written on piątek, 25 sierpień 2023 16:30