Coraz częściej wielkie korporacje jak i małe start-upy przenoszą dużą część swoich działań promocyjnych do internetu. A za ich podstawę uznaje się stworzenie dobrej strony internetowej.
Informacje to podstawa
Kiedy ktoś szuka informacji o naszym sklepie czy produktach, zwykle robi to za pośrednictwem internetu. Książki telefoniczne i katalogi papierowe odchodzą w zapomnienie. To strona internetowa naszej firmy jest głównym źródłem informacji o naszej ofercie. Musimy dobrze przygotować opis tego czym się zajmujemy i oferujemy. Pozwoli to potencjalnym klientom zapoznać się z naszą działalnością. Jeśli prowadzimy sklep internetowy to każdy produkt powinien być opatrzony zdjęciem, a wskazana jest nawet fotografia produktowa 360 stopniowa. Jest to najnowszy sposób prezentowania produktu klientowi, dzięki temu może on obejrzeć go z każdej możliwej strony poprzez dowolne obracanie pod wybranym przez siebie kątem. Dzięki temu kupujący nie musi się bać o zaskoczenie wyglądem produktu po jego zakupie, co zwiększa szanse na zakup.
Intuicyjność też się przyda
Jednak same informacje to nie wszystko. Nawet strona o najbardziej profesjonalnych informacjach i świetnym przedstawieniu produktów poniesie klęskę jeśli odwiedzający nie będzie mógł się w niej odnaleźć. Dlatego zadbajmy o to, żeby strona nie była chaotyczna a raczej prosta w obsłudze. Ważne żeby była podzielona na odpowiednie działy, a kiedy będzie ich za dużo to możemy dodatkowo opatrzyć stronę w mapę serwisu. Pomoże ona w odkrywaniu kolejnych działów i ułatwi odnajdywanie pożądanych informacji. Jeśli nie jesteśmy pewni w jaki sposób umilić życie odwiedzającym naszą stronę wiele firm oferuje pomoc w tym zakresie. Ich usługi polegają zwykle na eye-trackingu bądź zwyczajnym doradztwie i mogą pomóc nam w poprawianiu intuicyjności strony.
Jak już nasza strona będzie dopracowana w każdym calu to pozostaje nam obserwowanie powstającego na niej ruchu. Warto zbierać na ten temat informacje aby wiedzieć czy wszystko działa tak jak zakładaliśmy i czy rzeczywiście ma to pozytywny wpływ na nasze zyski. Jeśli jednak ruch na stronie jest zbyt mały to możemy zawsze dołączyć do strony, obsługę innych kanałów promocji w internecie takich jak chociażby media społecznościowe.