piątek, 22 listopad 2024 07:13

Za krótkie perony na przystanku Elektromontaż w Krakowie

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
 Za krótkie perony na przystanku Za krótkie perony na przystanku Fot: pixabay

Nowo otwarte torowisko tramwajowe w Krakowie wzbudza kontrowersje. Perony na przystanku „Elektromontaż” okazały się za krótkie dla tramwajów linii nr 4. Problem komplikuje korzystanie z komunikacji miejskiej i wymaga pilnej interwencji.

Spis treści:

Zbyt krótkie perony dla krakowiaków

Nowo otwarta linia tramwajowa na trasie S7 w Krakowie ujawniła niedociągnięcia. Przystanek „Elektromontaż” posiada perony o długości 36,5 metra, podczas gdy kursujące tam tramwaje Krakowiaki mają 43 metry długości. W efekcie tylne drzwi tramwajów wystają poza peron. Sytuacja utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom. Krakowska Platforma Komunikacyjna, blog poświęcony transportowi publicznemu, zwróciła uwagę na problem. Według ich obserwacji przystanek nie spełnia wymagań bezpieczeństwa i wymaga dostosowania do kursujących pojazdów.

W Nowej Hucie na przystanku Elektromontaż zrobiono perony które… nie mieszczą kursujących tam tramwajów. Zmierzyliśmy, peron ma długość ok. 36,5 metra, podczas gdy jeżdżące tam krakowiaki mają 43 metry. W efekcie, nawet gdy tramwaj podjedzie do samego przodu, tylne drzwi wystają poza peron - Krakowska Platforma Komunikacyjna

Konflikt odpowiedzialności za inwestycję

Instytucje odpowiedzialne za inwestycję przerzucają na siebie winę. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie wskazuje na Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako wykonawcę przystanku. GDDKiA tłumaczy, że jej zadanie ograniczało się do ułożenia torów i ustawienia krawężników. Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA wyjaśnił, że projekt przystanku nie należał do ich zakresu odpowiedzialności. Brak jasno określonych kompetencji utrudnia wskazanie winnego zaistniałej sytuacji.

Przystanek „Elektromontaż” nie był objęty zakresem prac związanych z budową trasy S7. Jedyne prace w tym miejscu były związane z ułożeniem nowych torów i ponownym ustawieniem krawężników. Nie odpowiadamy za projekt i wykonanie tego przystanku - Kacper Michna (GDDKiA, Kraków)

Działania naprawcze i pytania o bezpieczeństwo

Redakcja KRKNews skierowała pytania do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) oraz Zarządu Transportu Publicznego (ZTP). Pytania dotyczyły:

  • zgodności przystanku z regulacjami infrastrukturalnymi,
  • środków zapewniających bezpieczeństwo pasażerów,
  • planów dostosowania długości peronów do kursujących tramwajów,
  • terminu ewentualnych działań naprawczych.

Oczekiwane są konkretne odpowiedzi w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom przystanku.

Potrzeba zmian w infrastrukturze

Nowa infrastruktura tramwajowa miała usprawnić komunikację w rejonie Nowej Huty. Nieprawidłowo zaprojektowane perony stanowią jednak wyzwanie dla pasażerów i operatorów transportu publicznego. Szybka reakcja i wdrożenie działań naprawczych są konieczne, aby poprawić bezpieczeństwo oraz wygodę podróżujących.

źródło: krknews