czwartek, 04 sierpień 2022 19:19

Poznaj triki sprzedawców. Zapachami zachęcają do większych zakupów

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
pixabay pixabay

Aromat ogórka powoduje, że przestrzeń wydaje nam się większa. Natomiast czekolada, cynamon, chleb, wanilia i karmel wprowadzają przyjemną, niemal domową atmosferę, zachęcają do większych zakupów. Jakie jeszcze triki stosują sprzedawcy?

 

 Jabłko – uspokaja, może osłabiać odczuwanie bólu migrenowego

Lawenda – zmniejsza pamięć na temat bólu (University of Florida College of Dentistry), sprawdza się w gabinetach dentystycznych, lekarskich, hotelach

Czekolada – skandynawska firma bieliźniarska zwiększyła poprzez zapach czekolady sprzedaż o 20 proc., jednak wręczanie czekolady (smak) zwiększyło obroty tylko o 6 proc.

– Zapach wpływa blisko na 75 proc. naszych emocji. Dlatego umiejętne wykorzystanie siły zapachu w procesie komunikacji z klientami daje świetne rezultaty zarówno sprzedażowe jak i wizerunkowe – mówi newsrm.tv Maciej Kmieciak, Business Unit Manager AromaCorp.

Coraz więcej branż, szczególnie handlowa, ma świadomość siły oddziaływania zapachu. Zapach pobudza emocje, aktywizuje do działania, może wspierać proces uczenia się czy zapamiętywania. Zakupy są doświadczeniem wielozmysłowym. Okazuje się, że w dużej mierze są także doświadczeniem zapachowym. Przyjemny zapach w sklepie może wydłużyć nasz czas pobytu w nim nawet do 40%. Dłuższy pobyt klienta przekłada się na większą sprzedaż sklepów.

Rodziny zapachów i ich działanie:

-cytrusowe (np. cytryna, limonka, mandarynka, bergamotka, grejpfrut) – pobudzają, energetyzują, motywują do działania, poprawiają koncentrację. Wykorzystanie np. w siłowniach, klubach fitness, biurach. Doświadczenie przeprowadzone wśród japońskich pracowników pokazało, że osoby te w pomieszczeniu z dominującą nutą cytrusów popełniały nawet do 54% mniej błędów.owocowe (np. granat, brzoskwinia, jabłko, gruszka) – wprowadzają ciepły, niebanalny klimat, orzeźwiają, zapadają na długo w pamięci; wykorzystanie np. miejsca związane z rozrywką – kluby
-kwiatowe (np. lotos, konwalia, róża, jaśmin, lilia wodna) najbardziej uniwersalny zapach – relaksują, rozluźniają. Klienci stają się bardziej komunikatywni, skraca się postrzegany czas pobytu; wykorzystanie np. spa, gabinety medyczne, przestrzenie handlowe opcjonalnie można podać przykład paryskiej galerii), ale nie sprawdzą się w np. w klubach fitness.
-perfumeryjne (np. piżmo, paczula) – silnie zmysłowe, podkreślają prestiż, wprowadzają atmosferę elegancji i wyjątkowości; wykorzystanie: eleganckie wnętrza np. salony z wyposażeniem wnętrz, sklepy alkoholowe, niestandardowe obiekty
-drzewne i skórzane – harmonizują przestrzeń, wpływają na postrzeganie marki jako bardziej profesjonalnej a produktów jako bardziej wartościowych i posiadających wyższą jakość:
-drzewne – sprawdzają się m.in. w salonach meblowych.
-skórzane – zapachy dodają ciepła, podkreślają nowoczesność i design, sprawdzają się m.in. w salonach samochodowychspożywcze (np. czekolada, cynamon, chleb, wanilia, karmel) – wprowadzają przyjemną, niemal domową atmosferę, zachęcają do większych zakupów.

  • Pomoc drogowa w obliczu awarii
    Pomoc drogowa w obliczu awarii

    Pomoc drogowa to forma ochrony, która pomoże Ci, gdy potrzebujesz pomocy.

    Written on poniedziałek, 14 listopad 2022 12:16
  • Chcesz zostać zauważonym?
    Chcesz zostać zauważonym?

    Bilbordy, podświetlane banery, czy kasetony reklamowe znacznych rozmiarów to standard w branży sprzedaży. Niemniej jednak, bilbord bilbordowi nierówny. Liczy się nie tylko projekt reklamy: atrakcyjny, kontrowersyjny, wzbudzający emocje.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:32
  • Nowoczesne rozwiązania w biznesie
    Nowoczesne rozwiązania w biznesie

    Powszechna informatyzacja i komputeryzacja ogarnęła wszystkie dziedziny życia. Wykorzystując komputery szukamy pracy, mieszkania i kredytu, robimy zakupy, umawiamy się na wizytę do lekarza oraz wysyłamy pisma do urzędów. Technologie coraz śmielej wkraczają też w przestrzeń zawodową firm, instytucji i stowarzyszeń.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:29
  • Zarządzanie firmą jeszcze nigdy nie było tak łatwe
    Zarządzanie firmą jeszcze nigdy nie było tak łatwe

    Prowadzenie firmy wymaga teoretycznego przygotowania i wielu lat praktyk. Jest to zajęcie skomplikowane i odpowiedzialne, dlatego nie powinno opierać się na zawodnej intuicji. Szybko zmieniające się warunki mogą wymagać podejmowania szybkich lecz jednocześnie przemyślanych i świadomych decyzji.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:27
  • Ubezpieczenia majątkowe
    Ubezpieczenia majątkowe

    Zabezpieczyć możemy niemal wszystko- zaczynając od mieszkania, domu, pojazdów, poprzez wyposażenie domu, magazyny, statki, a kończąc na odpowiedzialności oraz życiu i zdrowiu ludzkim. Taki ogrom ubezpieczeń zmusza do dokonania ich podziału na dwa rodzaje: majątkowe oraz osobowe. Taki podział wydaje się być jak najbardziej słuszny i użyteczny.

    Written on poniedziałek, 03 październik 2022 10:25